Zelfbedieningsportaal – Wat is het?

Een zelfbedieningsportaal is een online interface waar klanten zelfstandig toegang hebben tot informatie, resources of tools zonder directe hulp van het bedrijfspersoneel. In de context van CRM kunnen zelfbedieningsportalen klanten de mogelijkheid bieden om hun eigen contactinformatie bij te werken, de status van hun verzoeken te bekijken of veelgestelde vragen te raadplegen. Dit verhoogt de klanttevredenheid door hen meer controle te geven en vermindert tegelijkertijd de werkdruk voor klantenservice- en ondersteuningsteams.
upthink faq item
upthink crm support 2

Use-case:

Zelfbedieningsportaal verbetert de klantervaring

TravelDream, een reisbureau, bood klanten een CRM-geïntegreerd zelfbedieningsportaal. Klanten konden hun reisdetails bekijken, wijzigingen aanbrengen en zelfs aanvullende diensten boeken, wat zorgde voor een naadloze ervaring en verminderde ondersteuningsaanvragen.
Het is momenteel niet mogelijk om een online meeting in te plannen. Stuur een mailtje of bel gerust.