Verkooprapportage – Wat is het?

Verkooprapportage omvat het verzamelen, analyseren en presenteren van verkoopgegevens om inzicht te krijgen in de prestaties van een verkoopafdeling. CRM-systemen bieden vaak geavanceerde rapportagetools waarmee gebruikers aangepaste rapporten kunnen genereren die inzichten geven in verschillende aspecten van het verkoopproces. Door middel van verkooprapportage kunnen bedrijven knelpunten identificeren, de effectiviteit van verkoopstrategieën meten en besluitvorming onderbouwen met data.
upthink faq item
upthink crm support 2

Use-case:

Verkooprapportage helpt bij het identificeren van groeikansen

Bij TrendyApparel, een kledingretailer, was het essentieel om de verkoopprestaties van verschillende productlijnen te volgen. Met behulp van een CRM met gedetailleerde verkooprapportage konden ze gemakkelijk bestsellers en laag presterende items identificeren. Hierdoor konden ze hun voorraadstrategie aanpassen en marketinginspanningen op de juiste producten richten, wat resulteerde in een hogere ROI.
Het is momenteel niet mogelijk om een online meeting in te plannen. Stuur een mailtje of bel gerust.