Upselling – Wat is het?

Upselling is een verkoopstrategie waarbij verkopers klanten aanmoedigen om een duurdere versie van een item te kopen of om extra functies of componenten toe te voegen aan hun aankoop. In de context van CRM kunnen verkoopteams gebruik maken van klantgegevens en aankoopgeschiedenis om potentiële upselling kansen te identificeren. Door te begrijpen wat klanten in het verleden hebben gekocht en wat hun behoeften zijn, kunnen verkopers relevantere en waardevolle aanbiedingen doen.
upthink faq item
upthink crm support 2

Use-case:

Upselling verhoogt de verkoopwaarde

TechyStore, een elektronica-retailer, gebruikte hun CRM om koopgedrag en klantvoorkeuren te analyseren. Wanneer een klant bijvoorbeeld een laptop kocht, suggereerde het systeem automatisch gerelateerde producten zoals laptoptassen of externe harde schijven. Hierdoor kon het verkoopteam doelgericht upsellen, wat leidde tot een aanzienlijke toename van de gemiddelde transactiewaarde.
Het is momenteel niet mogelijk om een online meeting in te plannen. Stuur een mailtje of bel gerust.