Conversiepercentage – Wat is het?

Het conversiepercentage, vaak uitgedrukt als een percentage, geeft het aantal bezoekers of leads weer dat daadwerkelijk een gewenste actie voltooit, zoals een aankoop of aanmelding voor een nieuwsbrief. In een CRM-context kan dit percentage gebruikt worden om de effectiviteit van sales- of marketingcampagnes te meten. Een hoger conversiepercentage wijst doorgaans op een meer overtuigende propositie of effectievere verkooptechnieken.
upthink faq item
upthink crm support 2

Use-case:

Conversiepercentage Verhogen met Doelgerichte Marketing

Een online kledingwinkel, ModeMingle, wil het percentage bezoekers dat daadwerkelijk een aankoop doet, verhogen. Ze analyseren hun conversiepercentage en identificeren dat bezoekers vaak de site verlaten bij de kassa. Door een chatbot te implementeren die klanten helpt bij eventuele vragen of onduidelijkheden tijdens het afrekenen, zien ze een significante toename in het conversiepercentage.
Het is momenteel niet mogelijk om een online meeting in te plannen. Stuur een mailtje of bel gerust.